איך כותבים תגיות תיאור דף – מטא דסקריפשן לאתר?

מטא דסקריפשן
צוות היידה

נכתב ע"י צוות היידה

 

פוסט זה מסכם לכם מהו "תיאור המטא"  או ה"מטא דסקריפשן", וכיצד ליצור אותו.

אמנם גוגל בישרו בעבר שתגית מטא דסקריפשן לא משפיעה באופן ישיר על SEO, אך יש לה בכל זאת השפעה עקיפה על כמות המקליקים על תוצאות מהאתר שלכם.
מדובר על תג HTML המשמש לתיאור תוכן דף אינטרנט. תיאור זה יופיע מתחת לכותרת וכתובת האתר של הדף שלכם, כפי שהוא מופיע בתוצאות מנוע החיפוש. על מנת להישאר יותר חשופים ב- Google, יש לשמור את תיאור המטא שלכם באורך ממוצע של 150 תווים.

תיאור זה נראה כך:

מטה-דיסקרפישן

וכך זה נראה בקוד האתר:

קוד מטה דיסקריפשן

מטרת הגדרת תיאור מטא meta description?

תיאור מטא טוב עוזר למנף את אחוז ההקלקה Click-through-rate (CTR)
במילים אחרות, תיאור מטא טוב יביא ליותר כניסות לאתר שלכם ויותר חשיפה לתכנים שבו.  ככל שהמשתמשים יחשפו לתוכן שלכם, כך תוכלו למכור להם יותר.

ככל שגוגל תראה שאחוז המקליקים על התוצאות מהאתר שלכם גבוה יותר – כך זה ישפיע גם על קידום אותו דף בתוצאות החיפוש האורגניות בגוגל.

 

מהם המאפיינים של תיאור מטא טוב?

בהתבסס על מחקר שעשינו בנושא זה, להלן רשימת העקרונות לכתיבת תיאור מטא טוב:

  1.  אורך תגית מטא דסקריפשן – 150-160 תווים

האורך תלוי במסר שברצונכם להעביר.  עליכם לקחת מספיק מקום כדי שישימו לב לתוכן שלכם ובו זמנית גם לשמור את התוכן קצר ושיווקי. אם תבדקו את תוצאות החיפוש ב- Google, תראו שלרוב הקטעים מכילים בין 120 ל 155 תווים.

למרבה הצער, איננו יכולים לשלוט באופן מלא במה שגוגל מציגה בתוצאות החיפוש. לפעמים המנוע מחליט להראות את תיאור ה meta, ולפעמים לא. האופציה הטובה ביותר היא לשמור על תיאור קצר, שיווקי, אטרקטיבי ומניע לפעולה.

  1.  השתמשו בקריאה לפעולה (CTA)

בזמן כתיבת התיאור של העסק שלכם, חשבו על לקוח היעד וכיצד ניתן להגביר את המוטיבציה והסקרנות שלו לבקר בדף/אתר שלכם. הניעו אותו לפעולה. תיאור הדף צריך לשכנע את הגולש שאתם התוצאה/התשובה הטובה ביותר לחיפוש שלו. עליכם לוודא שהתיאור שלכם מובן ואינו משעמם. קהל הלקוחות צריך ורוצה לדעת איזה מידע ניתן לקבל מייד עם הכניסה לאתר שלכם, וחשוב שהמידע שמופיע בתיאור אכן יהיה אמין, מחובר ותואם לתוכן המוצג בתוך האתר.

  1. השתמשו במילות המפתח שברצונכם לקדם

אם מילות המפתח בחיפוש תואמות לחלק מהטקסט ב"תיאור המטא", Google יעדיף להשתמש בהם ולהדגיש אותם בתוצאות החיפוש. פעולה זו תהפוך את הקישור לאתר שלכם למזמין עוד יותר.

  1. ודאו שהתוכן תואם לתוכן הדף

כפי שכבר הזכרנו בסעיף 2- חישבו על המשתמשים במנוע החיפוש ולא רק על גוגל. אם גוגל תגלה שאתם מתארים דף בצורה שאינה תואמת לתוכן הנמצא בו, אתם עשויים אפילו להיענש.

תיאורים מטעים וביטויים מסוימים אולי יגדילו את החשיפה שלכם אך, גם עלולים להוריד את האמון של הגולשים בחברה שלכם.

  1. כתבו תוכן ייחודי

    "התוכן הוא המלך" זו הסיסמא שלנו בהיידה. חשוב שתדעו ליצור תוכן איכותי. לפני שאתם מוכרים את המוצרים ללקוחות הפוטנצייאלים, עליכם למכור להם חוויה, איכות, שקט נפשי ותחושת הזדהות עם המוצר המוצע.

ולבסוף, הקפידו שתיאורי המטא שלכם לא יהיו זהים ודומים לתיאורי דפים אחרים. התוכן הוא המלך – וגוגל יודע שמלך יש רק אחד ולא שניים. תוכן מועתק יכול לפגוע באמינות האתר שלכם ולהוריד את הדרוגים שלכם.

אם יש לכם תיאורי מטא כפולים באתר, עדיף כבר להשאיר אותם ריקים. Google יבחר קטע מהדף האתר שלכם המכיל את מילת המפתח שמועלת בשאילתה. עם זאת, כתיבת תיאור מטא ייחודי עבור כל דף שאתה רוצה לשדרג, הוא נוהל עדיף.  אנחנו בדר"כ דואגים לכתוב תוכן שיווקי אטרקטיבי בתיאורי דפי הנחיתה העיקריים שאנחנו מקדמים באתר, בעוד שבדפי המוצרים / מאמרים (שיכולים להגיע למאות ואף אלפים), אנחנו הרבה פעמים נותנים לגוגל לבחור לבד את התאור.   עם זאת, חשוב להדגיש, בכל דף שחשוב לכם לקדם בגוגל, מומלץ ליצור תיאור אטרקטיבי, ייחודי ומניע לפעולה.

אתם מוזמנים להיעזר בתוסף יוסט Yoast SEO ושעוזר מאוד בכתיבת ה"מטא דיסקריפשן "הנכון לכם.

תוכלו בסרטון הבא לראות כיצד ניתן לערוך את תגית התאור ויתר התגיות בכל דף:

השאר תגובה

צרו איתנו קשר

פוסטים נוספים

בעולם הדיגיטלי התחרותי של ימינו, משווקים ובעלי אתרים נדרשים להיות ערניים ומעודכנים בכל רגע נתון. לא מספיק רק ליצור תוכן איכותי ולקוות שהקהל יגיע

על פי ההגדרה היבשה "פרומפט הוא סוג של קלט בדוגמת הנחיה, שאלה או שאילתה המוזנת לתוך מודל שפה או בינה מלאכותית, כדי לקבל תצר

בעידן הדיגיטלי זמן הוא קריטי, וזה נכון גם בעולם ה-SEO. אחד האתגרים הגדולים ביותר לבעלי אתרים הוא להבטיח שדפים מהאתר שלהם מתאנדקסים במהירות על

גוגל דיסקבר (או ה- FEED של גוגל) הוא הממשק של גוגל שממליץ על תכנים רלוונטיים ישירות מתוך אפליקציית גוגל במובייל (אנדרואיד/אפל).   כחלק מהתהליך שבו

בגלישה באתרי אינטרנט או בקריאת מגזינים ועיתונים אנחנו ניתקל ב3 סוגים עיקריים של כתיבה: מאמר , ידיעה חדשותית וכתבה. ההבדלים ביניהם לא תמיד ברורים

אחד הנושאים שכל איש SEO (כולל אני בשנים האחרונות) נוהג לציין את חשיבותו בהקשר של מחקר מילים וכתיבת תוכן SEO לאתר, הוא נושא ה-